на 2022-2023 навчальний рік
УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ
№ | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
УПРАВЛІНСЬКИЙ НАПРЯМ | |||
Первинна профілактика | |||
1. | Довести до відома працівників закладу зміст Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 № 2657-VIII | Вересень 2022 | ЗДВР |
2. | Довести до відома працівників закладу 1. Правила поведінки, права та обов’язки здобувачів освіти закладу. 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2022 | ЗДВР |
3. | Довести до відома здобувачів освіти закладу 1. Правила поведінки, права та обов’язки здобувачів освіти закладу. 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2022 | Класні керівники |
4. | Довести до відома батьків здобувачів освіти закладу 1. Правила поведінки, права та обов’язки здобувачів освіти закладу 2. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування). 3. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Вересень 2022 | Класні керівники |
5. | Забезпечити на веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів: 1. Правила поведінки, права та обов’язки учнів школи 2. План заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2022/2023 навчальний рік 3. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування); 4. Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькування) у закладі освіти | Упродовж 2022/2023 навчального року | Відповідальний за ведення сайту |
6. | Забезпечення інформацією сайта закладу щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькування)» від 18 грудня 2018 року за №2657 – VIII | Упродовж 2022/2023 навчального року | Класні керівники Педагог-організатор |
7. | Питання профілактики булінгу (цькування) в закладі розглядати на батьківських зборах | Упродовж 2022/2023 навчального року |
Класні керівники |
8. | Ознайомлювати педагогічних працівників закладу з оновленням нормативно-правової бази щодо насильства відносно та за участі дітей, порядку дій щодо виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення | Упродовж 2022/2023 навчального року | ЗДВР |
9. | Залучати педагогічних працівників закладу щодо підвищення кваліфікації з питань профілактики булінгу (цькування) в закладі | Упродовж 2022/2023 навчального року | Адміністрація закладу |
№ | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
10. | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах | Упродовж 2022/2023 навчального року | ЗДВР |
11. | Складання банку даних здобувачів освіти «Зони ризику» та «групи ризику» | Упродовж 2022/2023 навчального року | ЗДВР, Класні керівники |
12. | Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: – спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів здобувачів освіти закладу; – соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; – визначення рівня тривоги та депресії учнів. | Упродовж 2022/2023 навчального року | ЗДВР Класні керівники. |
ПРОСВІТНИЦЬКИЙ НАПРЯМ
№ | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
13. | Тренінг для учнів 8-9 класів «Як не стати учасником булінгу» | листопад | Класні керівники 8-9 класів |
14. | Проходження безкоштовного курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні» на сайті EdEra, «Протидія та попередження булінгу в закладах освіти» (освітня платформа «PROMETHEUS») | Упродовж 2022/2023 навчального року | Класні керівники 1-9 класів |
15. | Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг» | Упродовж 2022/2023 навчального року | Класні керівники 1-9 класів
|
16. | Міні – тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» | Грудень 2022 | Вч. інформатики в початкових класах |
17. | Круглий стіл для педколективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Листопад 2022 | ЗДВР |
18. | Робота консультпункту «Скринька довіри» | Упродовж 2022/2023 навчального року | Педагог-організатор
|
19. | Години відвертого спілкування за участю представників Національної поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» | Листопад 2022 року, квітень 2023року | Класні керівники 1-9 класів
|
20. | Ознайомлення учасників освітнього процесу з програмою «Вирішення конфлікту мирним шляхом. Базові навички медіації» | Упродовж 2022/2023 навчального року | Психолог
|
21. | Проведення відеолекторіїв у співпраці з представниками соціальної служби ОТГ | Упродовж 2022/2023 навчального року | Психолог
|
22. | Проведення моніторингу безпечності та комфортності закладу освіти шляхом анкетування | Упродовж 2022/2023 навчального року | Психолог |
23. | Проведення заходів в рамках тематичного тижня | Листопад 2022 | Педагог-організатор |
№ | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
24. | Година спілкування «Агресія як прояв насильства» | листопад |
|
25. | Бесіда «Конфлікт та його наслідки» | лютий |
|
26. | Розвивальне заняття «Я та інші» | березень |
|
27. | Година спілкування «Кібербулінг як проблема порушення прав людини» | грудень |
|
28. | Заняття з елементами тренінгу «Обери безпечний шлях» | січень |
|
29. | Тренінг «Безпечний інтернет» | квітень |
|
30. | Розвивальне заняття «Як приборкати власних драконів» | травень |
|
№ | Заходи | Термін виконання | Відповідальний |
31. | Розгляд заяв про випадки булінгу | За заявою | Адміністрація школи |
32. | Сеанси медіації (примирення) | За потребою | Психолог
|
на 2021-2022 навчальний рік
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції | Батьки здобувачів освіти | Вересень | Керівник закладу |
2 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | 1 – 11класи | Вересень | Практичний психолог |
3 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» | Класні керівники | Жовтень | Заступник керівника з ВР |
4 | Розробка пам’ятки для здобувачів освіти «Маркери булінгу» | Педагогічний колектив | Жовтень | Заступник керівника з ВР, педагог-організатор |
5 | Тренінгове заняття «Булінг в закладі освіти. Як його розпізнати?» | 5-8 класи | Жовтень | Практичний психолог |
6 | Година спілкування на тему «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | 5-11 класи | Листопад | Заступник керівника з ВР, класні керівники 1-11 кл. |
7 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп, булінг» | 1-11 класи | Грудень | Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог |
8 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогічний колектив | Березень | Практичний психолог |
9 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при директорі | Квітень | Керівник закладу |
10 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогічний колектив | Упродовж року | Заступник керівника з ВР |
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 класи | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | 1-11класи | Упродовж року | Класні керівники |
3 | Тренінг «Профілактика конфліктів» | 1-11 класи | Вересень | Класні керівники |
3 | Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості | 5 – 11класи | Упродовж року | Учителі інформатики |
4 | Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» | 9-11 | Січень | Педагог-організатор |
5 | Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії | 1-11 | Упродовж року | Класоводи, учителі літератури, історії |
6 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп ,булінг!» | 1-11 | грудень | Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог школи |
7 | Проведення заходів в рамках Тижня правових знань | 1-11 | грудень | Класні керівники, учителі-предметники |
Психологічний супровід
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Діагностичний етап: – Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; | Усі категорії учасників освітнього процесу |
Упродовж року
За потребою
| Практичний психолог |
2 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи, педагоги та батьки закладу | Упродовж року | Практичний психолог |
3 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 класи, педагоги та батьки закладу | Упродовж року | Практичний психолог |
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | 1-11 класи | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | 1-11 класи | Упродовж року | Практичний психолог |
3 | Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» | Години психолога | Жовтень -листопад | Практичний психолог |
4 | Загальношкільні батьківські збори на тему «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою». | 1-11 класи | Грудень | Заступник керівника з ВР практичний психолог |
5 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки |
| Упродовж року | Педагог-організатор |
на 2020-2021 навчальний рік
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції | Батьки здобувачів освіти | Вересень | Директор Психолог Заступник директора з ВР |
2 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » | Класні керівники | Жовтень | Заступник директора з ВР |
3 | Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | Педагогіч- ний колектив | Жовтень | Заступник директора з ВР Класні керівники |
4 | Тренінг «Безпечна і дружня до дитини школа» | Класні керівники | Листопад | Педагог-організатор |
4 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | Класні керівники | Упродовж року | Практичний психолог |
5 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при директорі | Квітень | Директор |
6 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» | Педагогічний колектив | Березень | Практичний психолог |
7 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогічний колектив | Упродовж року | Заступник директора з ВР |
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 класи | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | 1-11класи | Упродовж року | Класні керівники |
3 | Тренінг «Профілактика конфліктів» | 1-11 класи | Вересень | Класні керівники |
3 | Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості | 5 – 11класи | Упродовж року | Учителі інформатики |
4 | Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» | 9-11 | Січень | Педагог-організатор |
5 | Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії | 1-11 | Упродовж року | Класоводи, учителі літератури, історії |
6 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп ,булінг!» | 1-11 | грудень | Класні керівники, учителі правознавства, практичний психолог школи |
7 | Проведення заходів в рамках Тижня правових знань | 1-11 | грудень | Класні керівники, учителі-предметники |
Психологічний супровід
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | – Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; – діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; | Усі категорії учасників освітнього процесу | Упродовж року (За потребою) | Класні керівники, соціальний педагог |
2 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
| Вересень | Практичний психолог |
3 | Діагностика стану психологічного клімату класу | 1-11 | Упродовж року | Практичний психолог |
4 | Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час | 1-11 | Упродовж року | Практичний психолог |
5 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 | Упродовж року | Практичний психолог |
6 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 | Упродовж року | Практичний психолог |
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
1 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Тренінг «Створення ненасильницького середовища у закладі освіти» | Усі категорії учасників освітнього процесу, батьки, вчителі | Вересень | Психолог |
2 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | 1-11 | Упродовж року | Практичний психолог |
3 | Тренінг «Створення безпечного та ненасильницького середовища вдома для дистанційного навчанняпід час карантину» |
| Жовтень | Практичний психолог |
4 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки |
| Упродовж року | Заступник директора з ВР |