Тиждень російської мови та зарубіжної літератури

З метою розвитку у школярів інтересу до вивчення зарубіжної літератури, активізації їх пізнавальної активності з 15 по 19 лютого 2021 у закладі пройшов тиждень російської мови та зарубіжної літератури та російської мови. Під час підготовки заходів педагоги, Андрієнко О.В., Зубакова Є.В., Бербенець Н.І., Сніда І.П., Лобода М.О., Мережко О.В. врахували інтереси та потреби здобувачів освіти.

Для учнів 7-А класу був проведений інтелектуальний марафон з російської мови. Діти з задоволенням розгадували кросворди та ребуси, продовжували прислів’я, пригадували фразеологізми, зі звуків збирали слова, змагалися в швидкості відповідей на питання, складали вислови відомих письменників з хмари слів.

Учні 5-А,Б класів зустрілися на вікторині в кімнаті казок. Діти залюбки поринули в захоплюючий світ доброї і мудрої казки. Літературний поєдинок виявився змістовним та емоційним і кожен проявив себе як гарний знавець казок. Цікавими для них були конкурси “Телеграма від казкового героя”, “Розминка”, “Загадки казкових героїв”. В конкурсі  «Талановиті читачі» діти продемонстрували свої акторські здібності. Учасники інсценували уривки з казок О.С. Пушкіна «Казка про мертву царівну та сімох богатирів» та «Казка про Попа та робітника Балду». Учасники заходу отримали велике задоволення від розваг та  спілкування між ровесниками.

Учні 10 – А класу відправились у віртуальну подорож Україною разом з відомими письменниками. Побачили Київ очами Булгакова, помандрували Гоголівськими містами, перегорнули трагічні сторінки біографії Пауля Целана, пов’язані з Чернівцями. Далі познайомились з містами, де побував Шолом- Алейхем, відвідали Пушкінські місця в Україні, послухали твори, пов’язані з цим періодом життя письменника. Послухали історію кохання Бальзака та польської поміщиці Ганської, пригадали, якою побачив Україну Райнер Маріє Рільке у 1900 році. А були ще подорожі з Адамом Міцкевичем та Олександром Купріним.

У 8-а класі була проведена розважальна гра «Найрозумніший». Метою заходу було узагальнення й систематизація матеріалу з 5 класу. Переможцями стали: І місце – Ситнік Арсеній, ІІ місце – Ламанова Евеліна, ІІІ місце – Турусинова Віра.

Варто зазначити, що завдяки подібним заходам учні починають активніше брати участь у літературних бесідах, більше і, головне, якісніше читають, цікавляться новинками зарубіжної літератури.

Активну участь брали здобувачі освіти з 5- по 11 клас під час виставок «Вернісаж талантів», на якій були представлені: ФБсторінки, кросворди, акровірші, вірші, виконані мнемотехнікою, малюнки, постери, колажі тощо. Діти могли не тільки побачити свої роботи, але й виконати цікаві завдання під час роботи виставки.

В 6-В класі пройшов час цікавої граматики «Мова-ключ до знання», на якому  панувала атмосфера співпраці. Здобувачі освіти активно працювали, давали повні відповіді. Захід допоміг створити атмосферу невимушеності, співтворчості. Цікаві інтерактивні завдання допомогли хлопцям зануритися в предмет. Активними учасниками стали Арбузова Поліна, Холодов Євген, Шиман Олексій, Звягінцева Аліна, Подгородський Ярослав.

      В 7-В класі пройшла інтелектуальна гра «Знавці російської мови». Гра носила пізнавальний характер, спрямована на розширення кругозору здобувачів освіти, розвитку інтересу російської мови. Були підібрані цікаві різноманітні завдання, які дозволили виявити найбільш ерудованих, начитаних здобувачів освіти. Переможцями стали Ольшевська Аліна, Фольварчук Владіслав, Ломов Дмитро, Ходєєва Дарина, Крайній Кирило.

      Команди учнів 6-А та 6-Б класів стали учасниками інтелектуальних змагань у формі брейн-рингу «Знавці зарубіжної літератури». Метою заходу було нагадати та закріпити вивчений матеріал. Учні проявили логічне мислення, активність та ініціативність. У результаті перемогла команда 6-А класу.

У 5-а та 5-б був проведений захід «Лінгвістичні Олімпійські ігри», під час якого п’ятикласники виконували різні завдання: складали слова, речення, розгадували кросворд, знаходили помилки в тексті. Олімпіада дозволила визначити, наскільки в учнів глибокі знання з російської мови, висока мовна культура, начитаність, кмітливість. Така проба сил, як олімпіада, безсумнівно, розвиває логічне мислення учнів, розширюючи кругозір і підвищуючи інтерес до вивчення російської мови. Переможці отримали медалі та грамоту.  Ігрова форма дозволила урізноманітнити види діяльності учнів, а застосування мультимедійної презентації сприяло підвищенню інтересу до досліджуваного предмета. Діти дуже зраділи і отримали море емоцій від заходу такого формату.

Здобувачі освіти 7-Б, 7-В та 9-В класів взяли участь у літературній вікторині «Літературне лото», під час якої проявили свої знання із зарубіжної літератури та примножили їх. Під час театралізованого дійства «Все життя – театр» діти зуміли перевтілитися, щиро та емоційно передати і відтворити дух свого героя: Діка Сенда, Тома Сойєра, Онєгіна, Лєнського, Тетяни, Ольги, Падчірки, Бели, Деві, Артура Грея.

За результатами тижня були підведені підсумки, нагороджені переможці. Результати показала, щонайбільше здобувачів освіти зацікавили нестандартні, незвичні творчі конкурси.