Звіт про проведення тижня математики та фізики, інженерного тижня

Тиждень математики, фізики та астрономії в Костянтинівському ЗЗСО №1 був проведений з 8 по 12 лютого 2021 року.

Завданням тижня було підвищити інтерес учнів до навчальної діяльності, до пізнання дійсності та самих себе, а також вихованню самодисципліни та самоорганізації. Упродовж тижня використовувались різні прийоми і форми організації урочної та позаурочної діяльності учнів, які забезпечували підвищення мотивації та пізнавального інтересу учнів, сприяли розкриттю внутрішнього їхнього потенціалу. 

Заходи були спрямовані на:

  • розвиток творчої фантазії;
  • логічного мислення;
  • вміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
  • підвищення інтерес до вивчення математики та інформатики;
  • розвиток пізнавальної діяльності;
  • формування обов’язковості, відповідальності, креативності.

Протягом тижня діти брали участь у виставці математичних малюнків та  математичної творчості учнів (6-Б, 6-В, вчитель Туник Л.О.; 8-Б, 7-А, 10-Б, вчитель Масіна Н.М.7-Б, вчитель Туник С.В)

Інженерний тиждень — STEM проєкт для учнів середніх та старших класів, покликаний зацікавити учнів наукою і дати їм поштовх до розвитку власного інженерного потенціалу.

   Школа на один тиждень перетворилася в дослідницькі лабораторії.
  Для учнів 7-11кл  проводився  захист інженерних STEM-проєктів,
  конкурс -демонстрація діючих моделей.

  На конкурс були представлені 24 діючі моделі,  які створили самі учні.

1. Торгін Ігор,  Захлебний Дамір  – 8-А кл.    Гідравлічний ліфт.

2. Зюзіна Марія – 8-Б кл. (2 моделі) Модель легенів. Механічнаіграшка

3. Турусинова Віра, Ткаченко Олександра – 8-А кл.  Механічна іграшка  

4. Сеніна Андрій – 11-А  кл.  Реактивний автомобіль

5. Лагутчев Данило – 11- Б кл.   Реактивний автомобіль

6. Крамарев Антон –  9-В кл. Реактивний автомобіль

7. Дмитрук Мария – 7А кл.   Гідравлічний ліфт

8. Новіков Антон – 10-А кл.   Модель легенів

9-10. Бойчук Данило, Багдасарян Кнара – 10-Б кл. Модель легенів

11. Щепін Данило- 11-Б кл.  Модель легенів

12.Гецман Софія – 7-А кл. Модель легенів

13. Щербакова Лиза – 10-Б кл. Механічнаіграшка.

14. Гудзь Єлізавета – 7-А кл. Гідравлічний ліфт.

15. Коваленко Орина – 7-А кл. Механічнаіграшка

16. Мирошниченко Анастасія – 9-Б кл. Механічнаіграшка

17. Галкіна Анастасія -9-Б кл. (2  моделі).Фонтан Герона. Анемо́метр.

18. Трубчанінова Євгенія- 9-Б кл. Анемо́метр.

19. Чуприна Руслан -10-Б кл. Як функціонує наше серце

20. Наплєха Давид- 11-А  кл.  Реактивний автомобіль

21. Хоменко Валерія – 8-Б кл. Модель кисті руки

22. Парубець Артем-9-Б кл. Реактивний автомобіль.

Всі представлені моделі викликали великий інтерес в учнів.

Участь в таких STEM- проєктах, в першу чергу, стимулює розвиток мозку та креативності. Окрім цього, для багатьох дітей це може стати реальним шансом збудувати у майбутньому успішну кар’єру у  STEM-сфері.

Цікаво пройшов математичний конкурс для учнів 7-Б та 7-В класів «Математична пасіка», проведений вчителем математики Туник Л.О. Гра складалася з V турів. Після кожного туру 2 учнів, які набирали найменшу кількість балів, залишали гру. В першому турі брали участь 9 учнів, у фінальному – 2. Найактивнішими учасниками були – Фольварчук Владислав, Ольшевська Аліна, Крайній Кирило, Левченко Микита (7-В), Цибань Арина, Новитський Богдан, Битченко Георгій, Подніглазов Леонід (7-Б)

Учасники команд показали свої знання не тільки з математики, але й з певних тем фізики, біології, історії та народознавства. Учні були активними учасниками пізнавальних і веселих конкурсів.

Метою гри було активізувати пізнавальну діяльність учнів, поглибити їх знання з математики, стимулювати активну творчу роботу школярів, розвивати логічне мислення, кмітливість.

Вчителем математики Волощенко О.О. була проведена у  8 класі математична гра «Зірковий час чотирикутників». Мета цього заходу: Розвивати пізнавальний інтерес. Вчити працювати в команді, поважати і вислуховувати думку товариша. Виховувати любов до математики. Формувати інформаційні та комунікативні компетентності та компетентності продуктивної творчої діяльності.

Учні презентували фігури чотирикутників, розгадували кросворд.

Найцікавішими для учнів були конкурси  «Знайди помилку», « Казка – питання», «Логічний ланцюжок». Активними учасниками в конкурсах були Куденко Софія, Торгін Ігор, Коськіна Анастасія, Ситнік Арсеній (8 – А клас), Мамедова Ангеліна, Ващана Влада, Харченко Марина,Михайлюкова Анна, Словягіна Кристина (8 –Б клас).

У середу для учнів 5-Б класу відбувся конкурс «Країною математики». Учасники команд продемонстрували свої знання з математики, логіки. В азартному змаганні учні повторили теоретичні питання, розв’язали задачі, рівняння, ребуси та проявили кмітливість. Клас був об’єднаний в три команди.

Із незначним розривом перемогу здобула команда «Квадрат».  Активну участь приймали Міллер Іван, Єрмак Матвій, Абраменко Олександра, Сокол Іван.

В п’ятницю, 12.02, була проведена інтелектуальна гра «Хто візьме гору: хлопці чи дівчата?» для учнів 9 класу.

У грі брали участь дві команди – хлопців та дівчат. Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на 10 раундів, що складаються з різних конкурсів.

Етапи гри:

І раунд «Один із двох»

ІІ раунд «Хто більше»

ІІІ раунд «Вірю – не вірю»

ІV раунд «Склади слово»

V раунд «Хто я?»

VI раунд «Бліц опитування»

VII раунд «Впізнай слово»

IX раунд «Супер гра»

Гра пройшла дуже весело й жваво. За результатами конкурсів перемогу здобула команда хлопців. Діти побачили, що знання потрібні завжди і всюди – чи то хлопцям, чи дівчатам. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать. Активну участь в грі прийняли Клепіков Іван, Барілов Олександр, Трубчанінова Євгенія, Галкіна Анастасія, Ручнова Мілена.

Всі заходи Тижня математики спрямовувались на активізацію пізнавальної діяльності учнів, підвищення інтересу школярів до вивчення математики, розширення кругозору вихованців.

Інтелектуальна математична гра – конкурс для учнів 9 класу

«Хто візьме гору: хлопці чи дівчата?»

Мета заходу: прищеплювати любов до математики, виробляти  вміння

                        використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;

                        розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до математики як

                        до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально

                        приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді;

                        формувати дружні, товариські відносини, вміння працювати

                        групою; виховувати потяг до неперервного вдосконалення

                        своїх знань.

Позакласний захід для учнів 5 класу «Країною математики»

Мета і завдання:

  • розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самореалізації та самовдосконалення, уміння лаконічно висловлювати свої думки;
  • розвивати логічне мислення учнів, увагу, пам’ять, швидкість реакції, кмітливість, допитливість, уміння знаходити вихід у складних ситуаціях і нестандартно підходити до вирішення проблем;
  • виховувати самостійність, активність і культуру поведінки;
  • підвищувати інтерес до математики;
  • виховувати почуття колективізму, взаємоповаги і взаємодопомоги, почуття відповідальності, згуртовувати учнівський колектив;
  • формувати навички змістовного проведення вільного часу.

Кожен захід вирізнявся оригінальністю проведення, цікавим та актуальним змістом, інформаційною насиченістю, відповідав навчально-пізнавальним, розвиваючим та виховним цілям організації освітнього процесу в закладі.

                Керівник предметної кафедри фізико-математичного циклу

Туник Л.О.